28 sierpnia 2017

Od Derek'a CD Owen'a

Być może Owen nie zdawał sobie z tego sprawy, ale policjanci z wydziału kryminalnego to także mundurówka i chociaż na co dzień raczej pokazywałem się we fluo, to i ja miałem sygnały w samochodzie.
Więc kiedy obok nas wręcz przeleciał czerwony Aston, nie trzeba było nic mówić i oboje wiedzieliśmy co należy do naszych obowiązków. Podświetlanym na niebiesko przyciskiem odsunąłem szybę i umieściłem światła na dachu, w ciągu kilku sekund rospędzając się do stu pięćdziesięciu kilometrów na godzinę w pogoni za piratem drogowym. Mimo że na codzień robię za rajdowca za kółkiem ambulansu, skrzywiłem się na uderzające brzmienie syreny. Włączyłem jeden z moich ulubionych albumów - Mylo Xyloto.
Wymijając Owena na sygnałach, dałbym głowę, że usłyszałem 'Co k**wa?!'
W końcu jakieś trzy minuty wcześniej sam mnie zatrzymał. Ja co prawda 'po cywilu' nie ścigam za prędkość, bo sam lubię mieć na liczniku troszkę więcej niż na znakach drogowych. W obecnej sytuacji chciałem po prostu pokazać kto króluje na drodze i nie dać się nowopoznanemu koledze.
Przycisnąłem klawisz odpowiadajacy za odsłonięcie panelu sterowania Shelby jako radiowozu. Usłyszałem za sobą dźwięk przyspieszającej terenówki i... bicia serca. Coś niezrozumiałego dla świadomości mówiło mi, że emocjom Owena towarzyszyło duże poirytowanie.
Przyciski zwalniające system powodujący zwarcie przycisnęliśmy niemal jednocześnie. Chwilę później oboje staliśmy przed kierowcą z uśmiechem satysfakcji. Uczyniłem gest dający pierwszeństwo Owenowi. Przez ułamek sekundy oczy mu błysnęły na bordowo i zabrał się do procedury. Ja w tym czasie poszedłem uprzątnąć 'sznurki'.
Skończyło się na lawecie, zabranym prawku i dowodzie.
Stanęliśmy na przeciwko siebie, każdy o swoją karoserię.
-Stary, możesz mi wyjaśnić, co się właśnie wydarzyło? -Owen uniósł brew do góry, tak, jakby kończyła mu się do mnie cierpliwość na dzisiaj. Zrobiłem zrezygnowaną minę i pokręciłem głową z niedowierzaniem.
- Tak na trzeźwo? -prychnąłem. - Może jakieś piwko? Ja stawiam.

Owen? ;p

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonany przez prudence.